dimecres, 2 d’abril del 2014

TEMA 8. La Webquest i la Caça del Tresor.



En aquesta entrada anem a parlar sobre les Webquest i la Caça del Tresor de manera general.

L' índex:

1.Definició de Webquest.
2.Tipus de Webquest.
3.Parts d' una Webquest.
4.Definició de Caça del Tresor.

1) Definició de Webquest.

- Una forma d' utilitzar didàcticament internet.
- Una activitat de recerca d' informació de forma guiada.
- L' activitat se centra en l' ús de la informació, anàlisi, síntesi més que en la recerca.
- Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement.
- El docent orienta tot el procés.
http://telecentrocholoma.wikispaces.com/file/view/webquest.jpg/492183454/webquest.jpg

2) Tipus de Webquest.

- Webquest  a curt termini:

  • És l' adquisició i integració del coneixement d' un determinat contingut d' una o diverses matèries.
  • es dissenya per a ser acabat d' un a tres períodes de classe.
- Webquest a llarg termini:

  • Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes.
  • Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d' una presentació amb una eina informàtica.

http://julioesteban.files.wordpress.com/2009/11/tiposdewebquest.jpg
3) Parts d' una Webquest.

- Introducció: presenta el plantejament general de la Webquest a tot el grup.
- Tasca: s' identifica amb l' objectiu final de la Webquest: allò que ha d' elaborarse a l' acabar la Webquest.
- Procés: on s' indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos.
- Avaluació: s' indiquen els aspectes que es valoren i com es valoraran.
- Conclusió: on apareixen unes reflexions finals.
- Orientacions per al professor: ací apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest a classe.


4)Definició de Caça del Tresor.

- La caça del Tresor són una sèrie de preguntes i una llista d' adreces o pàgines web de les quals poden extraures o inferir-se les respostes.
- Existeix una pregunta final que serveix per a poder integrar tot els coneixements que s'  han desenvolupat en els passos anteriors.
- Són una eina TIC excel·lent per a utilitzar-se en el saló de classes sota el principi que "primer és la metodologia i després la tecnologia".
- Presenta l' avantatge que es pot utilitzar sense Internet, per això són necessàries revistes, periòdics o llibres.
http://www.iescarbula.net/herramientas/ct/images/esquema%20CT.jpg


APORTACIONS PERSONALS:

Adjunte aquest enllaç on podeu vore un exemple d' una Webquest:

Adjunte aquest enllaç on podeu vore exemples de caçes del tresor: 

Adjunte aquesta pàgina en la que apareix més informació sobre la Caça del Tresor com per exemple:
la seua definició, característiques, estructura i disseny, elaboració d' aquestes....

Ací apareix una unitat didàctica sobre la Webquest i la Caça del Tresor. A més, de tots els apartats que apareixen a l' enllaç anterior, també afegeix activitats per a treballar aquestos dos temes.

En la meua opinió la Webqüest i la Caça del Tresor són dues eïnes que és poden utilitzar molt a l'escola. Permeteixen aprendre sobre qualsevol tema del currículum d' una manera diferent i emprenant les TIC a diferència dels materials tradicionals com per exemple és el llibre de text.
Són eïnes amb una bona organització de la informació i amb una estructura detallada que pot ser molt cómode per als alumnes i d' ajuda per a xiquets amb algun trastorn com l'autisme, l'asperger o la hiperactivitat. Les noves tecnologies permeteixen adaptar-nos a les característiques de tots els nostres alumnes.
A més, és una eïna completa perquè informa i mostra el contingut que ha d' aprendre l' alumne, es treballa eixe contingut d'una manera progressiva i seguidament s' avalua a l'alumne per saber si el contingut a sigut aprés i per tant, avalua també al própi programa.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada