divendres, 14 de febrer del 2014

Pràctica 2 GOOGLE DRIVE





¿Que és Google Drive?

Google Drive, abans conegut com Google Docs és un programa gratuït que serveix per a crear documents en línea amb la possibilitat de col·laborar en grup.

Els passos necesesaris per tindre Google Drive són els següents: 

1) Necessitem tindre un Gmail i obrir-lo.
2) Dins del nostre compte el que fem és anar a la part superior dreta i clicar en “aplicacions” i apareix una finestra on cliquem en “drive” i s’ obri el teu compte de google drive.  

Font original. 



Font original.

3) Com ja tenim el nostre compte, només ens queda saber cóm podem utilitzar-lo. Per a açò, el que hem de fer en clicar en “crear” que s’ encontra a l’ esquerra del nostre Google Drive i apareix tot el que podem fer: document, presentació, full de càlculs, formulari i dibuix.


Font original.

Per a fer un document:
Cliquem en document i apareix un word on pots redactar tot el que vulgues. Sempre es guardarà de forma automàtica. En “arxiu” apareixen una serie de opcions que pots aplicar al document com poden ser: 

Font original.


  • Posar o canviar el nom del document en “canviar nom”.
  • Copiar el document en “crear una còpia”.
  • Portar el document a una carpeta en “moure a la carpeta”.
  • Canviar l' idioma del document en “idioma”.
  • Descarregar el document en “descarregar com” : en aquest apartat apareixen vàries opcions com Wod, PDF, pàgina web...
  • Podem també compartir el document amb altres persones en “compartir”: amb aquesta opció deixem que altres persones él modifiquen. A l' hora de clicar en “compartir” apareix una finestra on hem de canviar el format de “privat a “públic o “públic només per a aquelles persones que reben l' enllaç”. Seguidament, només ens falta escriure baix els correus de les persones amb les que volem compartir el document i clicar en “ fi”. 
Font original.

  • Veure el “historial de modificacions”, on si cliquem ens apareix la finestra que es mostra a continuació i la seua utilitat es saber qui ha fet un canvi i en quin moment. 

Font original.

  • Publicar el document en la web.
  • Enviar correu electrònic als col·laboradors.
  • Enviar correu electrònic com arxiu adjunt.
  • Configurar o modificar la pàgina.
  • Imprimir el document.

A més de l' apartat de “arxiu”, també trobem altres que apareixen en qualsevol document de Word com són per exemple, insertar imatges o vídeos, canviar la mida de la lletra, corregir el text...  

Per a fer una presentació:

A l' hora de fer una presentació trobem un document molt similar al de power point. Es segueixen les mateixes indicacions que en l' apartat anterior “crear un document”. L' única diferència és que la presentació també es pot compartir i modificar per diferents persones. Podem elegir el tema del power point, la font, organitzem la informació en diapositives, les personalitzem...   


Font original. 

Per a fer un formulari:
En aquest apartat podem fer enquestes, tests...
Quan cliquem en “formulari” el primer que ens apareix és la següent finestra on elegim el títol de l' enquesta o el test i el disseny que volem que tinga.


Font original

Després ens apareix el formulari on ja podem elegir el tipus de preguntes, escriure-les...

Font original. 


Açò es fa clican en “afegir element” que es troba a la part baixa del formulari i després en “ triar d' una llista”.

  Font original. 

A més podem adjuntar un full de càlcul per a controlar les respostes de les persones que van a contestar el nostre formulari. Hem de clicar en la part de dalt del formulari en “seleccionar destí de les respostes” i després en “nou full de càlcul”.  

Font original. 

Font original. 


Aportacions personals.


Adjunte un Slideshare que conté un tutorial sobre Google Drive. Recorda la informació anterior d' aquesta entrada, però profunditza més en alguns apartats com per exemple en aplicacions per al PC o sistemes operatius en móbils. 

Tutorial Google Drive from Adolfo Romero Montero


Adjunte el següent enllaç on es pot veure les diferències entre Google Drive i Dropbox, a més de afegir al meu blog més informació sobre l' utilització de Google Drive. Per a mi, una part important de la pàgina és que conté informació sobre els avantatges que presenten aquestes tecnologíes als professors. 

Diferències entre Google Drive i Dropbox

Per últim, recomane aquesta pàgina on es poden trobar 10 usos de Google Drive i també idees sobre la metodologia amb la utilització de les TIC. 

10 usos de Google Drive







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada